Tuesday, August 17, 2010

PeTanG Ramadhan yang menduga aku..

Rini dah pose yg ke-6,bersamaan dgn 16.08.2010. Pagi Isnin yg agak indah ini ku lalui seperti pagi2 yg biasa..Seharian di pejabat dengan tugasan yg byk,membuat aku lupe dengan masa yg bergerak laju..tup2 jam dah menunjukkan pukul 1t/hari..that mean..dah sampai masa ReHaT.

Aku mcm biasa,mcm rutin2 hari pose yg lepas,turun ke bawah opis mencuci mata tgk jualan bersama kawan2 yg sama perangai ngan aku..kalau ade yg berkenan di hati dan di mata,pasti duit akan melayang..huhuhuhu

Selepas waktu rehat tamat, aku yg di jadualkan utk menjaga kaunter bahagian pengambilan ptg ni, terus ke kuanter.sambil kusyuk main game,masa yg dilalui beredar sgt pantas..

Mcm tu la masa di zaman ni, laju sgt..tersgt laju kengkadang rasa x cukup masa..Tanda2 hari kebangkitan semakin ketara,tapi manusia masih juga alpa dengan keindahan dunia yg di pinjamkan ini..Mcm aku juga..yg kadang2 di buai mimpi indah,dan rasa xnk bangun2,,tapi bile tetiba mimpi tu bertukar jadi mimpi kene kejar antu..baru la rasa mcm dah x mo tido2 lg!! ahak!

Aku balik WP2 iaitu jam 5ptg..tepat jam 5,hp nokia pemberiaan hubby tercinta berbunyi riang..dlm hati, aku sangka ni mesti org call suruh alihkan kete sbb aku parking block kete org..al-maklum je laa..parking kat sini byk sgt!!

Tapi,bila aku tgk di skrin hp, yg tertera adalah nama HuBby..errmm..sepintas lalu,aku terpikir maybe dia nk diskus nk berbuka apa ptg ni..maklum la,selera berbuka mmg mcm2 kerenah..silap hari bulan kang,tetiba dia ajak gi Bagan Lalang mkn sea food.Mcm hari jumaat ritu!

Tapi tekaan aku meleset sama sekali.Ayat pertama yg keluar dari mulut dia merubah segala prasangka.

Hubby: “mama..ayah kat PPUM sekarang ni..”..

Aku : ”Bie buat pe kat situ?!”

HuBby: “Ayah excident”…

Aku :AA!!??excident??kat mana?teruk ker?bie camne skrg?...dan bermcm2 lagi soklan aku yg dalam keadaan cemas tahap gaban..

Hubby: Ala..xteruk sgt…(ayat penyejuk supaya aku xmenggelabah sgt..) mama dtg ambik ayah yee..

Setelah habis bercerita ala kadar,aku terus balik dgn lajunye,walaupon x dapat laju sgt sbb jln jem.Aku terus balik ke rumah mak untuk ambik Fateh.Dalam pejalanan aku mmg x menentu..mcm org yg baru dapat lessen P tapi nk tunjuk lagak je gayanyee..hihhihii..

Sampai kat rumah aku..aku call member2 nk tanya jln yg paling laju nk gi KL..Tapi nampaknye,xde jln yg tidak jem di bulan2 pose ni..sume pakat2 nk jem jugak..Masa aku bg tau mak yg bie excident,mak aku pun terkejut jugak.Aku yg dlm keadaan pikiran x berapa stabil, rasa tertekan gak ngan soklan2 mak aku..hehhehe..iye arr,mak aku mcm aku jugak,byk Tanya..hihihi..satu soalan mak aku yang tgh cemas yg bole buat aku tergelak sekarang..”nnt dulu..nnt dulu..sekarang ni,cuba ko terangkan dulu apa maksud PPUM..”Hahahahaha..mmg tahap menguji mental betol la soklan mak aku..tetiba nk soal soklan pengetahuan Am lak dia.. adoyai..”aku sememangnye anak yg taat dan tawaduk ni..terus ckp.”Hospital UM la mak..” (singkatan kpd Pusat Perubatan Universiti Malaya..kang ade plak pembaca2 blog aku ni yg xtau lak..hehehhe).Aku terus ambik Fateh yg tgh tido.Masa tu,adik bongsu aku pon ade,dia la yg terpikir pasal aku mcm mana nk berbuka nnt sbb comfirm jln jem..aina ngan mak cepat2 tapaukan aku air sebotol ngan beberapa biji kurma.

Dalam pada tu, aku dah diside nk ikut jln yg biasa aku guna utk gi keje KL..sbb aku tau sgt,kalau ikut LDP kompom jem menggiler!! So nk xnk..aku nekad gameble je la ikut situ..kang pepandai la cari signboard.Jalan dah mula jem start dari simpang Hosp. Serdang lagi..ni mesti sbb org2 kajang ngan bangi berebut nk balik rumah ni..so nk x nk redah je laa.Jem sampai la,masuk highway silicon tu..aku yg dlm keadaan x stabil tu rasa mcm sume kerendaan sebelah aku mcm semak..mmg aku rasa sakit mata dan pening kepala..mmg x focus..bahaya tol..keadaan yg huru hara..yup,itu perkataan yg paling sesuai..sebenarnye huru-hara tu,dlm hati/otak aku jek!!hihihihi

Pastu,aku ternampak signboard Bangsar,dgn bacaan bismillahirahmannirrahim,aku masuk simpang tu yg agak jem sikit,tapi xpe,jem sbb traffic light.Masa tu, Langit yg dari tadi muram bertambah2 mendungnyee..hujan rintik2 dah mula membasahi bumi.Aku harap xla hujan,sbb kalau hujan comfirm la aku x kan nampak jalan.Tapi,tidak semestinye pe yg di minta akan di tunaikan..hujan tetap turun..bukan takat hujan biasa2..ni tahap hujan lebat gilerr..mmg betol jangkaan aku..aku mmg x nampak signboard langsung!! Ya Allah..selamatkan lah hamba mu ini..permudahkanlah segala urusan ku ya Allah..itu la yg aku doa dlm hati.Aku mmg bawa 40km/jam je..Alhamdulillah,aku tergerak nk ikut arah PJ,dah akhirnye aku sampai kat Jln klang lama,tempat yg aku sgt biasa..tapi itu 5tahun dulu..ahak!! harap2 tak byk yg berubah.

Allahmdulillah..mmg xbyk yg berubah,Cuma ade flyover baru yg lebih memudahkan,5tahun lalu fly over tu baru je nk buat.Akhirnye aku selamat sampai diPPUM tetap jam 7mlm.Masa aku call bie tanyakan dia kat mana,masa tu dia baru nk di jahit.

Setgh jam lepas tu, bie keluar,jari dia dah berbalut,bie ckp dia kene jahit..tapi sekejap lagi kene masuk balik,coz kne jumpa dgn Dr. tulang pulak.Tulang tapak tangan bie satu dah patah.sian bie,byk sgt darah kat baju sejuk dia.sementara tunggu Dr.tulang,kitorang sempat berbuka pose di café area situ..Pastu, bie pon da kene masuk balik.

Bile bie kuar je aku tgk,tangan bie dah pon bersimen.Sian bie.

Kami pon balik bersama,dlm perjlnan..aku rasa badan kau lenguh sgt..maybe terlalu penat dgn bermcm2 perkara.Bila sampai kat pintu rumah,kami di uji lagi..tapi ini ujian yg di tempah..kami terima notis pemotogan bekalan air gara2 x bayar duit maintenant 2bln..ceh..xguna punye management..kalau nk potong,cepat je ko buat keje yee..hampehh!!

Aku xde la bising2 kat bie,sbb kesian kat dia yg tgh sakit..nampaknye esok aku kene la gi pi opis management nk pi byr duit maintenant tu..kalau x payah la nk memasak xde air!!

***************************************

Moral of the story: Sentiasalah minta perlindungan dari Allah kerana DIA yg maha kuasa,dan saba itu membuatkan suami lebih sayangkan kite.. :D (jgn suke membebel kay)

2 comments:

  1. hee..kan da bole..
    ayu pon belek2 x jumpa..hee
    best entry x nie
    ayat akak touching..ngee
    dugaan bulan posa..
    hope ur hubby will be fine soon +)

    ReplyDelete
  2. heheh..TQ..itu la dugaan dibulan pose ni..harap kami tabah dan dapat rahmat dari DIA..amin.

    ReplyDelete