Wednesday, June 15, 2011

Aku CiKgu MaSak-MeMaSak...??!!

Assalammualaikum semua....

Rini nk citer pasal pengalaman aku jadi cikgu..
Cikgu masak memasak lagi..hehehhe
Tapi bukanlah masak lauk pauk..juz masak/buat coklat jek..

Pengalaman ini mmg terbaik..gold kredit utk kak yati & mother in-law aku yg byk sgt tolong aku semasa kelas dijalankan..

Memula aku di lamar oleh kak yati utk mengajar..mmg aku tolak mentah2..iye la kan..aku mana la ade pengalaman nk mengajar memasak ni..dah la bakal student2 aku otai2 belaka..hahahha..

Di pendekkan citer,aku berpikiran positif dan aku sahut satu cabaran baru dalam idup aku..nekad aku nk ajar dorang dgn 1 niat murni..nk memanjangkan ilmu..ilmu kalau org lain amal..kite akan dapat pahala right? Hehhe..itu yg aku kejar..pahala dari DIA..

Kelas yng dihadiri lebih kurang 20org sgt la meriah..xsangka aku otai2 lama ni minat belajar subjek baru..sedia maklum je la kan..biasanya org2 lama ni..xsuke nk belajar resepi2 baru..lagi2 yg rumit mcm ni..errmm..alamat kirim salam je laaa..

Cer tgk kitorang2 posing...bestkan..




kelas coklat dari Chocolate Bite's



Masa kat dalam kelas,merasa la kejap org panggil aku cikgu..waaa..perasaan berbunga mekar gitu..terasa mcm menjalankan tanggungjawab Negara lak..!! Ahak!!

Note: Perasaan tersentuh jugak la bila ada diantara anak murid aku yg sgt menghargai ilmu yg diajar..bersungguh2 ckp terima kasih siap peluk aku lagi..uuu..teruja mak..huhuu


Oleh itu..hargailah cikgu ye..sesungguhnya ilmu yg diajar pasti berguna 1 masa nnt..

SeLamat Hari Guru buat para cikgu yg membaca entry ni..walaupon dah lepas..nk ucap jugak..hahaha..:P tgh excited nih!!





2 comments: