Monday, September 26, 2011

Raya Aidilfitri 2011

Assalammualaikum..

Walaupun sekarang ni dah di penghujung syawal..tapi kemeriahan Aidilfitri masih terasa..Open house x putus-putus..urat perut je yg rasa mcm nk putus sbb kekenyangan..huhuhu

Raya tahun ni bagi aku,biasa2 jek..maybe sbb aku pon dah di penghujung 20-an..huhuhu..sibuk dgn aktivi kekeluargaan je laa..

Tak mcm remaja2 dulu..raya sgt sakan..raya sampai larut mlm mmg biasa..rumah2 member sume akan di singgah..raya beramai2 mmg meriah..rindunyee suasana tu..sekarang semua dah ade family sendiri..semua sibuk dgn agenda sendiri...huhuhu

Bila mak aku membebel pasal adik aku balik beraya sampai lewat malam..sampai pukul 12t/mlm..aku x kata apa..automatik otak aku terbayang..aku pon camgitu jugak dulu..

Tapi adik aku agak melampau..bila di tegur tak insaf2..satu mlm,masih bulan syawal lagi..mak aku dah tunggu dia depan rumah..bila di sampai jek..mak aku terus nk rembat dgn rotan..maka berlari lintang pukang la dia masuk bilik..huhuhu..mak aku brutal..jgn memain.aku ingt selama ni,mak aku tak adil..garang ngan aku jek..kire,ketidakpuasan hati aku reda la sekarang..mak aku mmg adil. Hihihi..Adik aku pon merajuk..tak kuar bilik 4hari..hahaha..padan muke..huhuhu

Beraya diumur mak aku,aku kire lagi bosan kot..sian mak..

Satu hari,masih di bulan syawal..mak aku telefon..mak nak ajak gi kuantan,rumah pak ucu dia.Aku on jek..tapi sekarang aku tgh ade agenda lain..aku kene hantar sepupu husband aku bertunang..sian mak,xdpt bawa mak berjalan..bila aku ckp jek,nnt kite gi yee..ajak dorang semua (dorang=adik2 aku)..

Mak terus hangin..takyah ajak dorang sume..dorang dah puas berjalan..hari2 kuar beraya..sape jek yg ade kat rumah sekarang..sume dah kuar..!!bebel mak..sian mak..

Takpe la ye mak..insyaallah,ade rezeki nnt,kite pegi kuantan kay..hehehe


Pengarang terpikir : Fida ngan mamat sepah tu x sepadan laa...fida comel..mamat tak comel..hehehe..tapi,fida jatuh cinta ngan mamat sbb tulisan jawi mamat cantik..LOL. Nampaknye,para jejaka diluar sana, nk dapat awek comel,kene la belajar tulis jawi cantik2 yee..hehehhe


***aku pon x paham,asal tetiba aku terpikir pasal fida ni..mmg xde kaitan dgn citer raya akukan..hehehhe***






No comments:

Post a Comment