Monday, March 14, 2011

NoVeL CinTA :. NakHoDa CinTa.:

Suasana di pejabat sangat sejuk..beku dan dingin..sedingin sekeping hati yang hampir luluh di permainkan insan yg di paling di percayai dan di kasihi sepenuh hati..

Wilayah yang damai dan paling indah ini, seakan paham isi hati aku..hujan penuh membasahi setiap pelusuk,termasuklah pelusuk jiwa aku yang paling dalam.. sakitnya hati ini,bagaikan pisau yang tajam menusuk luka yang masih lagi berdarah..malah semakin bernanah!!

Tuhan..aku tahu kau paling adil dan paling penyayang..lagi maha mendengar! Dengar lah tangisan hati ku,sekeping hati yang sedang merana.

Tangisan bukan lagi benda yang asing dalam kehidupan ku..bagi ku dunia seakan gelap dan tiada jalan penyudah..apa kesudahan cerita cinta aku yang dulu kau jua yang benihkan dalan jiwa ini.. Bila cinta dah penuh sepenuh penuhnya..kau palitkan pula duka..

Kepada si dia,hamba mu yang berjanji menjadi nakhoda cinta ini..satu masa itu, kita sama-sama berikrar akan sentiasa sayang menyangi hingga ke hujung nyawa..kenapa bila ada insan yang bagimu lebih sempurna,kau campak kan aku bagai aku tak pernah berbakti padamu..bagai aku x pernah wujud dalam jiwamu..aku ibarat pasir yang terbang menjadi debu..hilang..lenyap..tanpa terpalit rasa sayang dalam jiwa mu lagi..

Dulu, bukan kah kau berjanji..aku permaisuri di hati mu walau badai melanda..walau berjuta bidadari datang..aku tetap menjadi pilihan hati mu..tapi, kini...semuanya hanya tinggal kata-kata.. Kata-kata yang kini hanya menjadi sembilu..pedih menusuk! Aku sedar , aku bukan sesempurna siti khadijah..aku hanya manusia yang tak dapat lari dari kelalaian..maafkan aku,sepanjang melayari kehidupan bersama mu..mencipta istana bersama..mungkin ada ke alphaan ku dalam menjadi yang terbaik untuk mu..

Aku hanya wanita yang memerlukan kasih tulus dari mu.. Sesudah aku kau nikahi..aku ingat lagi..aku lah wanita yang paling bahagia..paling bertuah memiliki cinta sejati dari mu,cinta mu yang tulus membuai perasaan ku..Saat itu, segala alam maya menjadi saksi..cinta suci ku serah pada mu.. Dulu, segala onak dan duri sanggup kau redahi demi untuk mendapatkan aku..

Tanpa aku sedar, aku mencintaimu seluruh jiwa ku.. Jiwa ini, kian meronta..meraung kesakitan yang kau ciptakan kan untukku..terima kasih sayang ku..jika ini balasan untuk ku menyangi mu seluruh jiwaku..

Sekira padang pasir adalah satu tempat yang paling tandus di dalam dunia, aku kira ianya sama dengan sekeping hatiku, kerna hati ini cukup tandus dengan kasih sayang dari mu. Kicauan burung di pagi hari, sedikit sebanyak dapat juga menghiburkan hati yang lara..

Oh burung, kau cukup bertuah kerana dapat memiliki satu kebebasan yang hakiki..jika cinta ku sebebas mu, akan ku pinta cinta itu terbang bebas mencari insan yang benar2 jujur menyintai diriku.. Tapi, masih ada kah lagi cinta sejati??









bersambung..............



7 comments:

  1. akak,touching nya ayat..sayu hati ayu baca..
    da hati ngah sayu..lagi sayu baca post akak..huks..
    sabar erk..setiap yg berlaku ada hikmahnya..ok

    ReplyDelete
  2. thank u ayu..

    tapi, jgn salah paham yee..ini hanya novel ciptaan saya yg tiada kene mengena dgn diri saya..kihkhikhih..

    hasil nurkilan ini hanyalah dari pengalaman sahabat2 yang lain..

    ReplyDelete
  3. heehheh..ha ah..baru phm bc blik..hee..malu2

    ReplyDelete
  4. ayu said :
    alunye ite..oyang2x etek ite..
    hahahahaha

    ReplyDelete
  5. gile siut..dh jd novelis skg..bgus2..gut job..aik,mcm kenal je ayat oyang2 tu..hahaha

    ReplyDelete