Friday, August 12, 2011

Ramadhan 2011



Rasa mcm baru je masuk bulan Ramadhan...tup-tup dah masuk hari yg ke-12 pose..dah hampir setgh bulan berpuasa..Lajunye masa!!



Bulan pose ni,aku dah x pikir sangat pasal baju raya,coz dah beli awal2 before raya lagi..juz nnt nak cari baju jalan fateh jek..



Sepanjang bulan pose ni,baru semalam menjengah baazar ramadhan kat taman equien s.k...mcm tahun2 yg lepas..mmg banyak dan pelbagai makanan dan minuman di jual..kedai Murtabak jek aku rasa, ade sampai enam(6) kendai..perhh!! ramainye org pandai buat murtabak..huhuhu..tinggal kene pilih jek yg mana sedap!!



Harga makanan bole kate,setiap tahun naik..tahun ni,seketul ayam/ikan rm3.00. perhh!!! mahal betol..dah mcm sepinggan n.goreng!!



Sume benda mahal..xde makanan yg jual bawah rm3..hempeh kan..??!!

sbb tu la aku malas nk gi baazar ramadhan..

yg peliknye..time x pose..bole plak jual ikan rm2.50 jek..ni..dan-dan pose lak sume nak naik..

mmg cekik darah la dorang nih!!



errmm..oklah..kite abaikan je pasal harga makanan di bulan pose ni..mmg dah gitu,nk buat camne kan..

baik pikir pasal raya..baru la seronok sikit hati..



pasal nk deko2 raya kerr..baru best sikit..hihihi..tapi aku pon belom start deko rumah lagi..buat slow2 je laa..rumah aku pon bukan besar sgt..huhuhu..insyaallah,kejap jek tuh..







(nk deko camni bole tak??chanteknyee....

abg eric,tolong la deko rumah saya..

[sambil buat muke bahjet chomei]hehehe..)





nota pengarang : korang raya2 buat tak rendang ayam..??aku setiap tahun,mesti ade rendang..itu menu WAJIB..rendang ayam dan daging..nnt aku bagi resepi rendang ayam yee..wink2!! tunggu...!!










2 comments: